Pages

24 mars, 2006

Mikusagis äventyr på skolbiblioteket: The library adventure of Mikusagi

Igår hade jag håltimme medan klassen hade idrott. Det var trevligt, jag hängde på biblioteket som vanligt, men utan att plugga. Istället tänkte jag leta fram boken Genus, men den var gömd bakom en annan bok i Nyheter-karusellen, så jag hittade den inte först. Då tog jag fram andra böcker, nämligen Liberal feminism, Alkoholpolitik, Lagar för homosexuella och så tror jag att jag tog en fjärde bok, säkert om feminism den med. Jag är inte säker på namnet av någon av dessa böcker, jag bara gissar. Var de intressanta? Nja... fanns väl något någonstans man skulle kunna ta upp här och anmärka (men jag har ju inte böckerna här nu) fast så intressant var det inte. Jag hittade Genus men en kamrat lånade den. Ja ja, jag läser den nog tids nog (ett ord?), nu har jag ändå inte tid egentligen.

Mikusagi

Inga kommentarer: