Pages

20 mars, 2006

Mer klag om historia

Ja, det gick ju bra det där. Inte.
Det är inte roligt att ha prov i historia, man får frågorna före så då vet man ju att man kommer få IG. När det gäller andra ämnen kan man hoppas på lite lättare frågor eller frågor om det man är bäst på.
Japanskan börjar 14:20, klassens idrott slutar 14:00. Jag har suttit i biblioteket och pluggat, men sedan började folk prata schlager så jag var tvungen att tjuvlyssna xD
Tillbaka till provet. För att få IG skall man skriva korrekt fakta utan sammanhang (IG-kriterier? o.O), för G skall man skriva sammanhängande och blabla. Jag kan inte skriva sammanhängande. Mitt liv är inte sammanhängande. JAG är inte sammanhängande, jag är bara ett enda stort fluffigt gaymoln, eller vad säger du, Lingon?

Mikusagi

2 kommentarer:

Anonym sa...

peta in lite "och" och "men" och "samt" och "därav" så blir det genast sammanhängande. Tar alla kända prepositioner och konjunktioner slut, ta till nödlösningen, bindestreck! Heja heja!

(och du kommer inte att bli ligist av ett IG i historia, möjligen blir du ledsen och det är värre. Jag hade historia som huvudämne på gymnasiet och sumpar fortfarande de frågorna i TP. Man vänjer sig.)

/tant PGW

Mikusagi sa...

Är du säker på att jag inte blir ligist? ;_;
Läraren Olof säger i alla fall att jag verkar kunna saker, men att jag måste få ned dem på papperet. Det är ju alltid något att läraren har lyckats snappa upp att man kan något.