Pages

12 mars, 2006

Katastrof

Det här är inte sant. Det här är inte sant!
Iväg på 65-årskalas, okej... får jag välja radiokanal? Jorå, det får jag. TV på rummet? Jaha, bra! Oj, får jag chips till schlagern också? Tack, tack!
Bilen.. brumm brumm... radiokanal, bzzz... var är P3? Kanske det var P4? Bzzz... missar första låten, kommer direkt in i intervjun med Laila Adéle. Brumm brumm... framme... MEN JAG VILL HÖRA BJÖRN KJELLMAN! Tur att mormor körde vilse så vi fick sitta på parkeringen och vänta = fortsätta lyssna. Jag hörde halva Björns låt.
Middag senare. Klockan halv åtta. Fyra rätter. I'm so d00med. När vi (jag och kusinerna (Elina och Johanna) gick ut till toaletterna en andra gång hörde jag en TV. OMG! MELODIFESTIVALEN PÅ DEN! Jag tjuvlyssnade... Wheeey, Björn Kjellman gick vidare till finalen!
Ringde Lingon... "När är reprisen?" "11.55" "Vi skall åka klockan 11 >.<"
När jag kom hem var det Rednex som uppträdde, hann sätta mig i soffan innan Kjellman. Underbart.

Jag såg Björn Kjellman, hörde låten. Så underbart! Fint! *kär* Han ägde scenen och låten ägde mitt vardagsrum! Låten kändes som en vinnare... som Kikki, ettan & Lottas låt för några år sedan, ni vet.
Carola, hennes låt hade jag inte hört innan. Hmm... låten var bra, men hade ju inte alls varit lika häftigt om det inte var för henne. Jag vill helst att låten skall vara bra i sig, men jo, hon förtjänade en plats i finalen.

Roger Pontare har utvecklat sin image rejält, att dömma från snabbgenomgångarna. Yay! Sandra har en ny image, tråååkigt. Var är Norrland?
Rednex, höbalar på scenen, kul!

Nu skall vi se om vi kan få tag på det här att ladda ned så jag kan göra en ordentlig utvärdering.

Mikusagi

Inga kommentarer: