Pages

29 mars, 2006

Eftersmak: Banan

Jag har nyss sett en show, eller vad det nu heter. Shan the man (?) uppträdde. Ni vet, ståuppkomikern från Stockholm Live, han med pappan.
Hur som helst, nu är jag kvar i skolan eftersom jag skall skriva omprov i engelska 15:45. Wow... det har jag nog inte gjort förut... skrivit omprov i engelska alltså.

Några av glosorna

  • daft
  • bold
  • dangle
  • bombsite
  • dart
  • bundle
  • in a daze
  • bound
  • deal
  • cabinet
  • dealer
  • cart
  • decanter
  • catch one's breath
  • decapitate
  • churn
  • defecate
  • clue
  • domestic matter
  • won a higly commended
  • drain
  • contrary
  • drone on
  • council housing estate
  • fade
  • obscenity
  • irreparable
  • leap
  • linger
  • muck in
  • nibble at

Mikusagi

6 kommentarer:

lingonsylt sa...

o.o

Mikusagi sa...

Vad?

PGW sa...

Väldigt intressant blandning av ord ..?

Mikusagi sa...

Väldigt intressant kapitel.
Jag undrar hur mycket av det som Lingon förstod... (jag läste högt men han lyssnade nog inte så noga, eftersom jag mest läste för min egen skull)

PGW sa...

Vad handlar det där kapitlet om egentligen?

Mikusagi sa...

Det handlade om två män som var helt besatta av sina karpar. En av dem såg hur sjukt det var, så han släppte ut sina i en flod.