Pages

11 augusti, 2012

Stockholm Pride 2012 - dag 4

Det första som hände var att jag tog mig in till stan, gick in genom Kafé Klaras entré och där mötte kamrat O som jag kramade och sedan ursäktade mig för. "Asså jag är typ disträ idag jag vet inte..." för jag kände att jag liksom tittade åt ett annat håll och inte alls hade koll på vad som hände i vårt umgänge.
"Jag är också disträ" fick jag till svar och sedan kom en vän jag hade väntat på in genom dörren.
Efter mycket förvirring gick den vännen åt ett annat håll, jag in till Klara-scenen för att sätta mig i publiken och O gick tillbaka till sina volontäruppgifter.
Jag satte mig bredvid Trollhare som var gullig nog att hålla en plats åt mig, för att lyssna på punkten

Att läsa och forska queert.
Jag vet inte riktigt vad den handlade om. Det var alldeles för abstrakt för min hjärna. Det var något med dissonanser i texten och genretrubbel.

Härifrån gick det utför. Nästa punkt var
Normkritisk pedagogik.
och det enda jag antecknade, utöver titel på punkten samt allas namn, var "Är det jag som är disträ eller går jag på väldigt flummiga punkter idag?".

Jag gick ut för att lägga min tid på något vettigare. Jag tror att jag åt mat. Jag kanske hade en matlåda med mig.
Jag mötte i alla fall upp med Jacko för att köa till Humor & politik med Lantz & Rosenberg.



Dagens höjdpunkt! Sedan gick vi till nästa höjdpunkt: vår egen pridepunkt! Nätverket Asexuell annordnade ett panelsamtal med sju personer i panelen och en moderator (Jacko). Mest för att jag ville sitta på en scen och prata i en mikrofon så att en massa människor måste lyssna. Och så fick jag höra min egen röst! I was like "någon säger en massa smarta saker - hey det är jag!".
Ok slut på egotripp.
Även slut på dagen!

Eller okej så här såg jag ut:
Så här dåligt blir det om jag måste fotografera mig själv. Det är därför allmänheten borde fotografera mig istället. Det gör ni inte. Skärpning!


Mikusagi.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , .

Inga kommentarer: