Pages

21 januari, 2012

En skall inte skämta om de sjuka

Jag måste låta mig inspireras av öppensinnade personer som Linni för att förstå istället för att avvisa de som lider av extrem cissexualism som dumma i huvudet.

[Det] är klart de blir förvirrade. Hade jag varit tjejig och sett någon som jag ute på stan då hade jag självklart också blivit förvirrad.
Jag har lite svårt att sätta mig in i deras situation och förstå deras handikapp som verkar bestå av att drabbas av otrolig ångest när en människa inte helt lätt går att klassificera som kvinna eller man. Ett exempel på när ett helt gäng människor med detta problem (finns det något bra ord för deras sjukdom?) visar sina anfall offentligt, är i kommentarsfälten under artiklar som har skrivits om en barnbok där ordet "hen" används. T.ex. denna.

Scenario: Det skrivs om att en ny bok snart skall ges ut. Den handlar om ett barn. Det skrivs att barnets kön aldrig nämns i boken.
Reaktion: AAAARGH! Sluta ge pengar till genusvetenskap! Skall barn vara könlösa? Marxismvänstern blir vår undergång! Jag har faktiskt en kuk, det kan ni inte förneka! AAAAHHHHH ÅNGEEEEEST!

Jag skulle kunna reagera på detta med avsky, men jag försöker att som Linni lägga huvudet på sned och tycka synd om dessa människor - de är ju faktiskt sjuka!


Mikusagi .

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , eller .




Flattr this

Inga kommentarer: