Pages

18 december, 2011

Hallongrottans seriekalender 2012

Jag var på en grej idag (igår), men jag orkar inte beskriva vad så jag lånar eventtexten från Facebook.

Lördagen 17/12 kommer bli kvällen då allting händer! På Bio Rio!

Hallongrottan startar förlag! Först ut är den fetaste kalendern ni skådat! Hallongrottans seriekalender i fickformat! Vi firar det med festligheter på Bio Rio!

Frivilligt inträde som utan genvägar går till Musikhjälpen!
Ta med kontanter!

Tankesmedjans Nanna Johansson, Sara Hansson & satirgiganten Sara Granér snackar serier, satir och humor som politisk strategi. Våra favoriter bjuder på en sylvass sagostund med deras favoritbilder på storbild. Bitte Andersson, serietecknare och Hallongrottans grundare leder samtalet.

Efter scenframträdandet är det mingel, bubbely och grym musik av dj Sluts n’Hoes!

19.30 startar festligheterna.
20.30 entrar våra serie- och Tankesmedjegiganter scenen!

Alla fyra serietecknarna är aktuella med "Hallongrottans seriekalender 2012". Alltså - tänk att få en Seriekalender för 2012 med alla giganterna och få den signerad av alla dessa fyra Superserietecknare! I kalendern finns även serier av Nina Hemmingsson, Liv Strömquist, Loka Kanarp, Lina Neidestam, Karolina Bång, Vanja Burden och Matilda Ruta.

Kalendern och Sara, Sara och Nannas serieböcker finns till försäljning och till signering!
Så nu har jag en cool kalender dårå, samt att jag har bilder
Sara Hansson läser serien "Vad Ariel vill ha".

Bitte Andersson lyssnar på Sara H.

Nanna Johansson läser några rutor ur sin "Världens sötaste kalender 2012"
Sara Granér läser satir om utrikesdepartementet. Eller vad jag nu skall säga. Asså så svårt när det inte finns titel.

Coola kalendern!
Jag har inte kollat jättemycket i den ännu, för jag vill liksom att den skall "räcka" hela året (haha, lycka till med det Miku!) men jag kan berätta att varje vecka har en serie bredvid sig. Dessutom är det inte riktigt samma högtidsdagar utmarkerade som i mainstreamkalendrar. T.ex. är de medverkande serietecknarnas bemärkelsedagar med, internationella dagen mot homofobi och transfobi, internationella dagen för pressfrihet och internationella dagen för avskaffande av rasism och diskriminering också medan Alla hjärtans dag inte står med. Lovely!

Nu kanske några av er undrar vad Hallongrottan är. Jo, det är en feministisk bokhandel som ligger vid Hornstull i Stockholm. Det låter väl gött? Ja det gör det, och därför kommer ni dit och pysslar om tretton timmar, okej? Jag vet att ni vill.

DET HÄR FINA RITADES TILL MIG!!!


Förresten, Blogger har visst ändrat sin bildhantering. Håll ned Ctrl när du klickar på bilderna, eller högerklicka och välj "Öppna i ny flik" (eller vad din webbläsare nu säger).


Mikusagi

Inga kommentarer: