Pages

31 maj, 2011

Milstolpe i mitt liv - sjukskrivning

Jag har varit sjuk sedan i fredags men det gjorde inte så mycket för vi har haft stillestånd på jobbet både fredag och måndag (alltså ingen produktion, alltså var det ledigt) så jag bah slapp sjukskriva mig. Jag gick till jobbet idag och bah "Shit jag är så frisk så frisk, jag skall sälja röven av mig" och så kom jag dit och upptäcker att jag är förkyld i hjärnan ( = jag tänker lite segt, ett förkylningssymptom jag brukar ha) men I'm like ajja den vaknar väl snart. Jag sätter mig och ringer men upptäcker att jag då och då under samtalen måste stänga av mikrofonen för att hosta eller harkla mig, och jag känner mig dessutom ovanligt hindrad av att vara täppt i näsan (jag brukar inte störas så mycket av det). Men men, det är ju bara att ställa en fråga när jag känner att en hostning är på gång så kan jag stänga av mikrofonen under tiden kunden pratar så märks det inte - smartisen liksom. Så det gick bra ett tag. Tills rösten blev hesare och raspigare för varje samtal och jag insåg att den inte håller många samtal till. Då sjukskrev jag mig och gav mig själv tal- och sångförbud. Naturligtvis kom jag på hemvägen att tänka på flera låtar som jag ville sjunga där och då - arrgh!

Jag är så inställd på att jobba imorgon att jag lämnade en matlåda kvar. Jag gillar inte det här att vara sjuk. Det här är första gången ever i mitt liv som jag är sjukskriven! Är jag vuxen nu?
Jag sov 3 timmar när jag kom hem, så jag är kanske inte helt frisk. Nu har jag ont i halsen och huvudet men jag har 12 timmar på mig att bli bättre så...

HÄR ÄR EN SERIE, DISKRET LÄNKTIPS!

Mikusagi

Inga kommentarer: