Pages

02 mars, 2011

Melodifestivalen 2011: Deltävling 4

Jag har inte hittat mina anteckningar från tredje deltävlingen, vilket är irriterande då jag aldrig har skrivit så detaljerat förut, mina anteckningar brukar bara vara några enstaka ord som jag sedan tvingar till att bli ett svammel på bloggen.
Jag hade feber när jag tittade på den fjärde deltävlingen, det kommer att märkas. Eftersom jag har skrivit det i typ varenda recension.

Melody Club
Hunter
Låtskapare: Kristofer Östegren, Erik Stenemo, Jon Axelsson, Nicklas Stenemo
I approve of shacktemat. Det var schackpjäser utplacerade på scenen och så var det mycket svart och vitt fast ibland blev det rött.
Låten var tråkig. Inte dålig, men tråkig.
Poäng: 5

Julia Alvgard
Better or Worse
Låtskapare: Manne Hjelm, Ola Holstad, Joar Lenz, Julia Alvgard
Melodifestivalen blir verkligen bättre och bättre på att skapa scenshower.
Det var inget särskilt med balladen, men den var ändå skickligt komponerad och framförd. Jag är lite svårköpt när det gäller ballader.
Poäng: 6

Lasse Stefanz
En blick och någonting händer
Låtskapare: Alexander Bard, Ola Håkansson, Tim Norell
Det känns som Bingo Lotto!
På Melodifestivalens hemsida står det att tidigare hette bidraget "I Surrender", jag antar att det finns en engelsk version.
Anyway. Jag kan inte relatera till den här låten. Texten handlar om gamlingar.
Poäng: 5

Linda Pritchard
Alive
Låtskapare: Oscar Görres, Fredrik Kempe
Jag avskyr när publiken låter i delar där det skall vara tyst! Typisk stämningsförstörare!
Den här låten försvann lite i feberdimman.
Poäng: 6

Anders Fenette
Run
Låtskapare: Desmond Child, Negin Djafari, Hugo Lira, Ian-Paolo Lira, Thomas Gustafsson
Den här lyckades hitta fram genom feberdimman, det är väl bra?
Poäng: 7

Linda Bengtzing
E det fel på mej
Låtskapare: Pontus Assarsson, Thomas G:son, Jörgen Ringqvist, Daniel Barkman
PRECIS SOM JAG VILL HA DET!
Exakt det jag söker. Förutom att låtskrivarna glömmer frågetecknet... IGEN! Varför får inte Bengtzing ha frågetecken i sina titlar?
Poäng: 10

Nicke Borg
Leaving Home
Låtskapare: Jojo Borg Larsson, Nicke Borg, Fredrik Thomander och Anders Wikström
Den här tog sig inte riktigt igenom dimman vilket var bra då det var typ en kentlåt. Alltså jag mådde dåligt av den.
Poäng: 4

Love Generation
Dance Alone
Låtskapare: RedOne, Bilal "The Chef", Teddy Sky, AJ Junior, Jimmy Joker och BeatGeek
Jag gillade dräkterna och jag gillade soundet, jag fick yttepytte 90-talsfeeling.
De får en stark sjua.
Poäng: 7

Så. Vet ni hur jobbigt det här var att skriva? Jag är fortfarande sjuk och yr i huvudet D: Orkar typ inte tänka alls.


Mikusagi

Inga kommentarer: