Pages

14 december, 2010

Kärlek i glasburen

Alltså, Musikhjälpen är så sjukt fint. När jag har skrivit det här inlägget skall jag vända upp och ned på min lägenhet för att hitta min bärbara musikspelare. Min grammofon (heter det så?) har ingen bra mottagning och mitt mobila bredband är inte särskilt bra för radiolyssning. Jag vill bara låta datorn värma upp låren först innan jag rör på mig...

Nåväl, imorse vaknade jag hos mina föräldrar och jag gick upp och gjorde iordning frukost. Klar med det tänkte jag att jag nog borde slå på TV:n och se vad som händer i glasburen i Malmö. Strax efter att jag hade börjat titta så dök välkända ansikten upp - Sara Hansson, Nanna Johansson, Liv Strömquist och Sara Granér. I was all like "Aaaah!". De skulle rita en liten tipslapp till män så de kommer ihåg att de inte skall köpa barn på semestern. I was all like "Oh lol lol lol <3".



Nour blev också helt till sig och det gladde mig att se. Jag förstod snabbt att det fanns en ömsesidig förälskelse från serietecknarnas och Nours sida. Jag tyckte att det var mysigt och fint att se hur de försökte nå fram till varandra, hur Nour tog varje tillfälle att vara nära dem och hur de reagerade. Jag laddade upp bilder på Facebook och hittade till min glädje någon att diskutera dem med.


Någon annan såg också blicken Sara Hansson gav Nour och läste den som kärlek. Någon annan analyserade spelet som pågick i studion och noterade vad som skedde och försökte gissa vad som sades under låtarna, t.ex. när Nour tog på Liv. Vi berättade för varandra vad vi såg men sedan var jag tvungen att gå så jag missade "slutet".


När jag kom hem fick jag veta att Nour hade intervjuat serietecknarna och att det hade gått hett till, Nour hade fått Liv och Sara H att rodna och slå ned blicken. Detta fanns så klart på skärmdump and I'm all like "Wheey!".



Mikusagi

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: