Pages

05 november, 2010

Det bara mal och mal

Jag var hemma hos mina föräldrar, efter att min mamma och jag hade lunchat tillsammans och köpt mig en gosig tröja, ett par långkalsonger och en pyjamas, och jag passade på att besöka YouTube medan jag väntade på att ett program skulle installera sig färdigt. Vissa program alltså, de tar för lång tid att installera. So, anyway, jag kollade vad framsidan föreslog och klickade på ett klipp med Jimmy Åkesson. Det var 15 minuter långt babbel i riksdagens talarstol. Jag spolade fram fem minuter för att se om det skulle hända något spännande. Nej. Så jag gick till ett annat videoklipp, men Jimmie fortsatte att mala i bakgrunden! Jag stängde YouTube-fliken, fortfarande babbel. "Jag är fast med Jimmie Åkessons prat i tio minuter till" tänkte jag. Inte det bästa en kan råka ut för, kanske. Som tur är kunde jag gå till ljudmixern och välja att stänga av Firefoxs ljud. Efter ett tag tänkte jag att jag kunde testa att stänga Firefox. Jag gjorde det, och satte på ljudet igen. Fortfarande Åkessons röst.  Det måste vara en förbannelse. Mamma blev lätt irriterad. "Stäng av honom!" "Jag önskar att jag kunde".

Jag önskar att jag kunde.

Ctrl + Alt + Del. Eftersom jag använde Vista kom jag till en meny där jag fick välja mellan energisparläge, något, något och aktivitetshanteraren. Det tycker jag är irriterande, att jag måste till den där menyn! Jag vill öppna aktivitetshanteraren på en gång. Går det att fixa?
Anyway, stängde av Firefox bland processer och äntligen, äntligen var det tyst.

How do I do this 2014 på riksdagsnivå?


Mikusagi

Inga kommentarer: