Pages

01 augusti, 2010

Två skilda världar under samma vecka

Igår stod jag i toakö i Pride Park, den var lite halvlång (inte lika lång som kön vid startplatsen för paraden) och någon sade "Det finns urinoar om man är kille". WHAM! Tvåkönsnorm och cisnorm trycks in i mitt ansikte och jag vill fråga om hen har missat att hen är på ett HBT-evenemang. Det är en stor skillnad på Pride House och Pride Park. Alla på Pride House har inte transkompetens men jag skulle säga att i alla fall 50%* skulle ha uttryckt sig annorlunda, typ "För de som kan stå och kissa finns urinoar". På Pride House vet många att alla män inte har kuk, att inte alla med kuk kan stå och kissa och att vissa med fitta behärskar tekniken för att stå och kissa.

Det var mitt första år i Pride Park men jag var faktiskt beredd på det här. Pride Park har inte världens bästa rykte ;)


Mikusagi

*Min uppfattning som kanske är skev, den bygger inte på någon undersökning eller så

Läs även andra bloggares tankar om , , , , , , , , , , , , , .


Flattr this

1 kommentar:

Paul Stjernberg sa...

Jag har svårt att stå och kissa, men så har jag ju aldrig brytt mig särskilt mycket om vad som är "manligt".