Pages

05 augusti, 2010

Tillbaka till civilisationen


Jag har tillbringat två dygn på mina föräldrars landställe i Herräng. Jag hann fotografera djur, fascineras av trollsländor, lära känna och gosa med katten Tingeling, vinna stort över mamma i Mindmaster, spela Vem vill bli miljonär till efter midnatt, gå upp innan klockan fem eftersom det var ljust, lösa korsord, oroa mig för att vildsvin skulle jaga mig när jag gick till/från dass och äta stekt potatis. Landetgrejer, alltså.

Jag befann mig i radioskugga, fast radion fungerade, liksom föräldrarnas mobiler och det mobila bredbandet. Min mobil var däremot helt avskuren från omvärlden. En gång var det något moln som flög undan eller ett träd som blåste åt sidan och helt plötsligt rann det ned fyra SMS i min mobil. Jag kollade bara tidsstämpeln på ett av dem, det hade sänts 16-något.  Jag fick det efter 23. Så är det på landet. Det är tur att folk inte brukar behöva mig akut.


Mikusagi

Inga kommentarer: