Pages

11 augusti, 2010

Sverige jobbar

Alltså, har en ny vallåt... och den är catchy och jag skulle rösta på den om den hade en annan sångtext och var med i Melodifestivalen så kul för er, moderater. Men alltså... den handlar om att jobba, och det är ju bra om vi har ett arbetande folk men vad är grejen med att romantisera övertid?
"Jag är sjuksyrran som jobbar övertid hellre än att se Svenska Hollywoodfruar"
Ja, om jag måste välja mellan att arbeta övertid och titta på så väljer jag övertid, det måste jag erkänna - men det finns ju grejer en kan göra som inte innefattar läskiga TV-program. En kan ju typ konsumera kultur. Eller skapa den. Men alltså, vill de att jag skall tänka "Vad härligt det vore att arbeta övertid - lägger jag min röst på Moderaterna så kanske jag får det!"?

Mikusagi

Inga kommentarer: