Pages

23 augusti, 2010

Okej, nurå.


Min mamma bah "Har du bloggat om konventet?" och jag bah "Neh"
meeeeeen jag måste ju skriva NÅGOT, känner jag.

Bilden är relaterad, och en bra sammanfattning. Den förklarar vilka som hänger på konvent. Vi är fildelare, vi laddar ned typ anime. Eller som Ask och andra skulle säga; barnporr. 90% av alla karaktärer vi gillar är under 18 och kommer att minst en gång klä sig i utmanande kläder och av olika anledningar röra sig på sätt som anspelar på sex.

Typ så här, det här har visats i svensk TV ett antal gånger och det är ju pure fanservice

Ja, jag tog en rätt oskyldig bild, jag vill liksom inte att min blogg skall stängas ned och jag vill inte få mitt register befläckat.

ANYWAY, jag pallar inte riktigt berätta om konventet för ni har hört the story förut. Det var som konvent är mest. Så här liksom:
1. Leta upp folk en känner, krama dem.
2. Leta upp folk en inte känner, krama dem.
3. Leta upp folk en inte känner, lär känna dem, krama dem.
4. Ät för lite mat.
5. Åk hem.

PERSONALEN (varenuheter) var jättefin, jag blev massivt glad när de delade ut vatten till köande. Jag vet inte om det är vanligt, eftersom jag bara har köat till ett konvent förut och det var i smällkalla vintern. Jag hade typ dött av att jag frös till is inifrån om jag hade fått vatten då. Jag brukar gå på små konvent som en inte behöver köa till. OCH OCH OCH när jag låg på golvet för att vila ryggen så kom en sådan crew-ellervareheter och frågade om jag mådde bra. Jag kände mig lika omhändertagen som jag gjorde hemma hos mina föräldrar (som ojjade sig över min rygg).

Alltså, MeuwCon:03 var fint.
Sedan vet jag inte hur det var med tävlingar och andra evenemang, om de var ovanligt bra eller ovanligt dåliga. Jag brukar liksom inte ägna mig åt sådant utan mest flumma runt. You know.


Mikusagi

Inga kommentarer: