Pages

04 maj, 2010

Leksaksannons för flickor


Den här reklamen hittade jag i en Dennis-tidning från 1977. Jag vet inte om det har hänt så mycket sedan dess, jag har inte särskilt bra koll på reklam för barn. Skillnaden idag är väl mest att dockorna inte heter "Sindy". Kanske sitter pratbubblorna i en vettig ordning. Kanske har barnen inte lika fina kläder på sig, kanske är det inte ett lika mysigt ljus över bilderna. Kanske finns det en docka som pratar och som gärna pratar med dig om musik, kläder och killar (okej, det är inget "kanske", jag vet att det finns en sådan docka men den kom ut för 4 år sedan så den är väl inte aktuell längre). Förresten skriver jag den här texten mest för att få ett mellanrum mellan bilderna.

"Det skall bli jättekul att ha grillfest. Då kan min Sindy ha fina kläder."
"Ja, och då kan min skridskoprinsessa ta på en fin klänning, och ta med ett förkläde och hjälpa till att servera."


Mikusagi

2 kommentarer:

farbrormalin sa...

Nog säljs Sindy-dockor fortfarande? Eller så är jag bara gammal och efter, jag vet iaf att jag hade minst en sådan docka på 90-taket när jag var liten. :)

Mikusagi sa...

Jag hade också en Sindy, och en Skipper, men idag heter de bara Barbie eller så heter de Bratz.