Pages

15 maj, 2010

Barnvagnar i magen

Saker jag har funderat på

  • Jag läste att kronprinsessan har haft något som kvällsblaskorna kallar för sista natten med tjejkompisarna. Eller något liknande. Så här strax innan bröllopet är kronprinsessan förbjuden att umgås med någon annan än kungafamiljen och den blivande prinsen. Efter bröllopet kommer kronprinsessan Victoria att vara upptagen med vad nu gifta kronprisessor är upptagna med, kanske att steka sojakorv och inviga skepp. Aldrig mer skall hen få umgås med sina kompisar. Eller? Vaddå sista natten? Sista natten innan det blir en ny vecka eller sista natten evurrrrr? Vad är skillnaden mellan att vara gift och att vara sambo? Förutom titlarna... eller det är kanske titlarna tidningarna menar! När kronprinsessan gifter sig kanske kompisarna får nya titlar. Kanske... kamraterna! Sista natten med kompisarna, sedan blir det nätter med kamraterna!
  • Vem kom på den idiotiska regeln att kvinnor som gifter sig med kronprinsar blir drottningar, medan män som gifter sig med kronprinsessor blir prinsar?

Saker jag har förstått
  • Nu är det slut på svalka, idag kom den första sommarhettan och det innebär att jag behöver sommarskor NU och att jag måste tänka om vad gäller kläder.
  • Nästa vecka kommer jag att kånka runt på is i en flaska.
  • Jag kommer inte längre kunna ha bredbandsmojängen på golvet för att den skall bli sval, golvet kommer nämligen att vara varmt.
  • Jag måste till en annan matbutik än den jag bor vid.


Mikusagi

1 kommentar:

Anonym sa...

De kanske bara inte fick kalla det möhippa...
R.