Pages

22 maj, 2010

Barns sexdans?



Den här videon orsakar diskussion och upprörda känslor, i alla fall i USA.  Jag har också sätt den nämnas på en svenskspråkig blogg. En sådan blogg som gillar att moralisera och beskylla folk för att vara syndare. I övrigt har jag inte hört något, men så är jag väl inte så jättebra på att hålla mig uppdaterad om vad som händer i bloggvärlden heller.

Nåväl, videon visar fem barn (som är sju år enligt några, medan andra säger åtta eller nio) som dansar till låten "All The Single Ladies" i kläder som visar både mage, armar och lår. Dansen är utmanande, har jag läst och hört, men inte sett. Jag vet inte hur en utmanande dans ser ut, jag får inga utmanande vibbar från barnen. Enligt mig är det inte rörelser eller kläder som i sig är utmanande utan motivet bakom. När jag ser barnen dansa drar jag inte paralleller till Beyonce som har blivit en slags sexuell symbol utan till min egen barndom och de tillfällen då jag och mina kompisar mimade och dansade till Spice Girls. Vi var förstås inte lika duktiga, vi övade kanske tre gånger på varje låt innan vi framförde den.

Jag ser en glad och energisk dans, inte en sexuell dans. Jag tror inte heller att någon blir pedofil av att åttaåringar dansar i magtröjor och höga stövlar. Som flera kommentarer på YouTube säger; de är bara barn som har roligt, lägg inget sexuellt i det.


Mikusagi

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: