Pages

06 april, 2010

Vi får väl se!

Jag skulle gärna illustrera det här inlägget, men jag ritar inte så bra med pekplatta och jag orkar inte skanna så därför ritar jag inte icke-elektroniskt. Så, därför måste jag besvära er med text igen. Jag gillar att kombinera text och bild men det är som sagt inte möjligt den här gången.

När jag gick i fyran (det kan ha varit i femman eller sexan också) fick vi i uppgift att rita oss själva så som vi trodde att vi skulle se ut om 20 år. Jag ritade bara mitt huvud har jag för mig. Jag minns i alla fall att jag ritade mig själv i profil två gånger. Den ena profilen fick texten "vänster" och den andra "höger". Alltså höger och vänster sida av huvudet. Jag ritade förmodligen näsan åt samma håll men hallå, kräv inte så mycket! Den ena sidan fick långt hår med hårspännen. På hårspännena stod det namn på olika grupper och artister jag gillade. Jag tänkte att jag nog skulle gilla andra grupper och artister när jag var vuxen men jag kunde inte se in i framtiden så därför skrev jag de namn som var aktuella för mig då. På den andra sidan av huvudet hade jag inget hår alls.

"Så där ser inte 30-åringar ut!" protesterade mina kompisar och för en stund så tänkte jag att jag hade gjort fel. Jag stannade upp och tänkte efter, begrundade min teckning och försökte föreställa mig mitt vuxna jag. Sedan svarade jag "Jo, jag gör!"


Mikusagi

1 kommentar:

Anonym sa...

:))) <3
Rikkie