Pages

22 april, 2010

Ansiktsanalys och kön

Jag begav mig till Anaface för att se hur det verktyget skulle bedöma mitt ansikte. Jag fick ladda upp en bild och placera ut punkter efter vissa instruktioner, sedan beräknade Anaface hur väl mitt ansikte stämde överens med dess preferenser. Fast innan jag pekade ut punkter var jag tvungen att uppge kön och jag fick välja mellan två olika. Välja är ju inte min grej, jag vill inte äta kakan och ha den kvar, jag vill äta många kakor veta att det står mig tusen åter. Så jag gjorde testet två gånger. Först uppgav jag könet kvinna.



Jag fick poäng 7.28 av 10 poäng för mitt ansiktes skönhet. Jag antar då att 10 är vackert och 0 är fult, och inte tvärtom. Jag tolkar till min fördel. Mina öron är för långa för min näsa, min näsa är för bred för mitt ansikte och min mun är för bred för min näsa. Vad som är bra vet jag inte, det förtäljer inte testet.

Sedan tog jag samma bild och uppgav könet man.



Nu fick jag lite högre poäng, 7.95. Min mun är inte längre för bred. Kanske har jag inte satt punkterna likadant, det kan hänga på det, fast det måste vara något som skiljer i idealen eftersom det annars inte skulle finnas någon funktion där en skall ange(/välja?) kön.

Jag skall komma ihåg att mitt ansikte är lite snyggare som mansansikte än som kvinnoansikte, det kan jag kanske dra nytta av. När jag inte vill vara så attraktiv kan jag vara tjej och när jag har lust att vara heting kan jag vara kille. Asbra~.


Mikusagi.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: