Pages

13 mars, 2010

Om det bara var Miku som röstade (Melodifestivalen 2010)

Om det bara var jag som röstade, eller om alla röstade som mig, då skulle finalen innehålla följande artister och de skulle rankas i denna ordning:

1. Underbart - Kalle Moraeus & Orsa Spelmän
Jag gillar sådant här. Ni vet, folkmusik och fioler. Verkligen gillar. Orsa spelmän var redan en favorit innan festivalen. Jag mår bra av svensk folkmusik och jag blir nästan patriot. Men bara nästan.

2. Jag vill om du vågar - Pernilla Wahlgren
Schlager! Så som jag tycker att schlager skall låta! Pernilla är dessutom proffsig och jag är svag för den Wahlgrenska charmen.

3. Hur kan jag tro på kärlek? - Erik Linder
Den är så sockersöt att den fick hoppa upp fyra steg från min provisoriska lista när jag lyssnade på den en gång till.

4. Idiot - Noll Disciplin
De här är så sjukt gulliga att de fick byta plats med Timoteij (som jag har tröttnat lite på). Noll Disciplin-medlemmarna känns väldigt unga, men de måste vara minst 16 år. Annars skulle de inte få vara med i tävlingen :P De känns ändå som högstadieelever, och sådana gillar jag ju. Bråkiga, skrikiga, förvirrade och charmiga. (Obs! Inget sexuellt!)

5. Manboy - Eric Saade
Den här är riktigt bra och den känns genomarbetad och Saade är talangfull och söt.

6. Road Salt - Pain of Salvation
Den här blev jag riktigt förtjust i under andra chansen och ni vet, sångaren...

7. Hollow - Peter Jöback
Peter Jöback och sina starka låtar. Så typiskt henom :P

8. Kom - Timoteij
Är det bara jag som tycker att introt låter lite... grekisk? Turkisk?

9. Hippare hoppare - Andra generationen och Dogge
Jag går ju ändå och sjunger på den så sist kan den inte hamna!

10. The Saviour - Anders Ekborg
Möhhhh överskattad. Den skulle passa i en musikal där den är en del av en historia men här blir det bara konstigt, särskilt när Ekborg går runt och flirtar med kvinnor när texten inte ens verkar handla om det.


Mikusagi

Inga kommentarer: