Pages

06 mars, 2010

Ingen melodifestivalbloggning


Scan10096, originally uploaded by antigone.magazine.

Jag ändrade mig, jag schlagerbloggar inte idag. Istället tänker jag berätta att på måndag är det internationella kvinnodagen och i min blogg innebär det att det kommer att publiceras inlägg från morgon till kväll. Så om du spenderar dagen vid datorn så titta in flera gånger vettja!

Det kommer att vara textväggar, bilder och filmklipp. Inga långa teoretiska diskussioner dock. Förmodligen inga konstiga akademiska ord utöver typ "feminism", "könsmaktsordning" och "patriarkat". Don't be scared. Dessutom, om ett inlägg inte intresserar dig så kanske nästa gör det. Ge mig nio chanser! Först blir det Lyckans utmaning, för det är måndag.

13 bloggar kommer att skriva om internationella kvinnodagen i en stafett. Jag tänkte kolla in den, gör det ni med! http://ilonaw.blogg.se/2010/march/bloggstafett-100-ar-av-kvinnokamp.html

Imorgon skall jag måla med Tusen bilder, tusen ord. Konstprojektet för unga HBT-personer. Jag kanske tar med mig min kamera och fotograferar det jag målar. Vi får se.

Inga kommentarer: