Pages

14 januari, 2010

Historien om novan

En gång för mycket länge sedan. Eller nej, inte så länge sedan. Några år. Hur som helst, då såg jag hos The Pale Green Woman (har jag för mig, men bry er inte om att bege er till din bloggen för den är både låst och inaktiv) att ett nytt community hade fötts. Ett för kvinnor! I någon artikel stod det något i stil med "Nu kan vi satsa på 50% av befolkningen", alltså alla kvinnor var sidan till för. Den rosa sidan med hälsotips, horoskop och recept. Könsstereotypt som det skrek om det och det skulle väl vara OKEJ om de riktade sig till kvinnor som gillar rosa, hälsa, horoskop och recept men nu vände den sig till Sveriges alla kvinnor!

Ah, jag hittade artikeln.

- Det har varit fantastiskt att kunna etablera en tjänst som är byggd för och av kvinnor. Vi har kunnat fokusera helt på 50 procent av befolkningen, säger Malin Stråhle.


Så jag rusade in på sajten, tog plats, skrek rakt ut och var allmänt jobbig och bråkig. Sedan stannade jag kvar, för jag får 10 öre för varje besökare (blir typ 50 kronor/månad). Så jag bloggar där, ibland. Gå in och ge mig 10 öre! Det fanns en gång en användare som var intressant, hen hette Spoofer och AnonymousJerk (bytte namn... av någon anledning, kanske kontobyte). Ah, det var goda tider! Goda tider ser ut att komma tillbaka, jag värvade the Sargoth som nu också hemsöker Maria Nova.

Jag tycker om bloggen Mitt rosa liv bäst, den är mitt hem på Internet och jag kommer inte att överge den för att få 10 öre per besökare. Jag bloggar inte för pengar. Förutom på Maria Nova, där bloggar jag för pengar. Eller ja, inte bara för pengar. Lite för att nå ut till en annan grupp en den min blogg når ut till. Det behövs.


Mikusagi

Läs även andra bloggares tankar angående , , ,

Inga kommentarer: