Pages

28 december, 2009

Whyyyyy?

Jag förstår inte riktigt dessa upprörda massor som ställer sig och protesterar mot homosexualitet. Ofta är de kristna. De står med skyltar och ungar och är arga och ledsna. What's up with that?
Jag förstår om någon känner att "Nej det där med homosex, det gillar nog inte Herren så det låter jag bli" men varför blir de så arga på andra som inte känner samma sak? Vilken är tanken bakom deras aktioner?
Alltså om de nu skall gå och uppröras över något som inte rör dem så finns det så mycket annat som både är emot Bibeln och de flestas etik. Vari ligger det farliga i homosexualitet som gör att folk måste gå man ur huse och skriva arga skyltar?

Jag undrar också hur någon har kunnat lyckas att skriva en hel bok om varför homosexualitet är synd, när det inte står särskilt mycket om det i Bibeln. Jag menar, hur noga kan en förklara och utreda typ tre verser? "Tyvärr" har ingen av de biblioteken jag orkar gå till den boken jag tänker på, på lager. Jag har för mig att Stockholms universitet har den i sitt magasin, hahaha :P

Så många frågor, så få svar!


Mikusagi

3 kommentarer:

Paul Stjernberg sa...

Tänk dig själv att du var övertygad om att homosexuella som inte lever i celibat kommer att hamna i helvetet och plågas i all evighet, skulle du inte vilja varna folk då ? Skulle inte du se det som en god gärning ? För det är ju vad det egentligen handlar om.

Mikusagi sa...

Fast det känns mer som att de protesterande grupperna är arga, inte oroliga. De gråtande föräldrarna är kanske oroliga, men inte de som står med skyltar.

Paul Stjernberg sa...

Därför att ingen förutom de redan övertygade vill lyssna på dem. Det är elementär gruppsykologi:Om en grupp utsätts för angrepp utifrån så sluter sig gruppen inifrån och går till motangrepp.