Pages

22 oktober, 2009

Veckans undran 12

Som en uppföljare på gårdagens inlägg kommer denna fundering:
Vad tycker Jimmy Åkesson om "svenskar"* som konverterar till islam? Vad tycker Åkesson om samer?

Den sista frågan tycker jag är extra lurig. Är de ursvenskar som skall hyllas eller är de farliga människor med konstig, förtryckande kultur? De klipper i öronen på sina renar! Fast de lever ju nära den svenska naturen...

Åh jag vet inte. Vad tror ni?


Mikusagi

*sådana där som Åkesson definierar som svenskar. Vad är det? Typ 5 generationer bakåt och före det var någon från Finland typ?

Läs även andra blogginlägg om , , , , ,

4 kommentarer:

Lisa sa...

Sedan när klipper renskötare sina renar i öronen??
Jag undrar varför du bloggar om du inte har någon aning om vad du skriver om?

Mikusagi sa...

Jag var lite sarkastisk. De har väl sådana där gula lappar i öronen? *vet inte*

Mikusagi sa...

Men sedan behöver jag inte vara expert för att blogga, tycker jag. Det fria ordet, du vet. Det bästa är väl att slänga ut sina fördomar på en blogg så att en kan få dem motbevisade? Jag borde göra så men jag vågar inte. (som sagt, det där jag skrev var sarkastiskt)

Caprifool sa...

Jag har sett både klipp med tång och och snitt med kniv. Och ofta så läker det bättre än krosskadan vid öronmärkning med gula lappar, som kan orsaka nekros med stora hål efter sig. Vad jag inte förstår, är denna ilska så fort någon öppnar munnen. Alla tre metoderna förekommer ju. "Kan" det vara så Lisa, att du själv bara inte har sett allt ännu i livet? Men bara för att man inte sett något, innebär inte att det inte förekommer utanför det egna blickfånget.