Pages

14 oktober, 2009

Sexdagarna och Höga visan

Som ni kanske ser så har jag dragit upp den gamla idén om att blogga funderingar på torsdagarna igen. Det är kul, men svårt att komma på något. Jag funderar förstås över en massa saker men allt lämpar sig inte för blogginlägg, av olika anledningar. Något som är betydligt lättare är att blogga om kaffe, det är bara att leta en bild på Flickr och matcha med ett citat från en bok. Kaffe är roligt, tycker ni inte? På fredagar blir det YouTube-klipp för det är lättsmält och bra. På söndagar publiceras klockan 06:00 en uppmaning om att se det fina i livet, att reflektera över veckan som gått och övertyga sig själv om att det fanns trevliga inslag.

I vänster spalt kan ni se två länkar. Det är random vilka som visas. Ni borde kasta era blickar ditåt någon gång. Det kanske kommer upp något intressant!

Idag har jag stått vid ett bord och försökt värva medlemmar till GaySHa, något som ansågs lägligt eftersom Sexdagarna besökte vår skola. Det blev noll nya medlemmar men kanske, kanske blev några iallafall intresserade. Det var några lärarstudenter som tog böcker om heteronormativitet och undervisning, eller något sådant. Jag vet inte, jag har inget eget exemplar. Andra tog för sig av tidningen Wannabe och lite annan information, plus våra flyers. Så även om vi inte har nya medlemmar så har vi spridit lite queerness.

Till min förvåning såg jag Mjölkmannen stå och prata med någon. Min förvåning gällde då inte Mjölkmannens förmåga att tala med andra människor utan att hen befann sig där, på Sexdagarna på Södertörns högskola. Kanske inte jätteförvånande men jag hade inte läst att hen skulle komma. Så jag var tvungen att säga något som skulle kunna liknas vid att trycka på "Gilla" på Facebook.

Nej nu skall jag återgå till att läsa kommentarer till Höga Visan och Apokalypserna. Så att jag kan besöka IKEA imorgon. Ja alltså, istället för att plugga då. Om någon vill bli informerad / påminnd om när GaySHa har möten och evenemang på gång så är det bara att följa oss på Twitter, och så går det att be om nyhetsbrev om en mailar till gayshainfo snabel-a gmail punkt com.



Mikusagi

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,