Pages

19 oktober, 2009

Låt inte omgivningen begränsa kärleken

Nu är det måndag och jag tänkte måndagsdrabba er med en länk till ett inlägg om kärlek. Här är den!


Att jag känner kärlek och dragning till någon betyder inte att jag måste agera efter känslan. Spelet kan vara roligt. Djupet kan vara magiskt och belönande. Men ibland räcker det att bara vara sådär mysigt smygkär. Flirta lite som självändamål. Låta det vara där. Utbyta lite bekräftelse under lättsamma former.

Varje relation har sin unika form. Olika relationer tilltalar olika sidor av mig. En del är huvudsakligen själsliga. Andra mer profana, platonska eller drivna av åtrå.

Det står mycket smart och intressant, och fint, i inlägget. Därför delar jag med mig av det. Kärlek och relationer beskrivs på ett trevligt vis och jag blir lite glad av inlägget.

Det bloggaren skriver påminner mycket om hur jag själv ser på mina relationer. De kan vara uppbyggda av så många olika sorters byggstenar, stå på olika grunder och se väldigt olika ut till formen. Att försöka pressa in dem alla i olika av samhället färdigskrivna mallar och sedan tvinga dem att följa de regler som kommer till känns inte alls lyckat eller önskvärt. Varje relation skapas och omskapas mellan mig och en annan människa, utan att någon annan bestämmer hur den skall se ut.


Mikusagi

1 kommentar:

Momo sa...

Jag är glad att fler förstår och känner igen sig :). Låt oss bryta ner dessa binära monostrukturer!