Pages

17 juni, 2009

Krasch! Boom! BANG!

Jag var hemma hos mina föräldrar idag (och hämtade inte plättlägget* kom jag på nu, grr!) och hämtade hem kläder, böcker och annat. "Annat" inkluderade bland annat post, t.ex. tidningen Bang. Bang! Prenumererar jag fortfarande på den? Jag som satt imorse (nej mitt på dagen men det kändes som morgon för jag åt frukost långsamt, stackars tänder) och tänkte att jag väldigt gärna vill prenumerera på Bang. Så, nu läser jag Bang. Jag läser den och älskar det. Mina upplevelser och tankar nedskrivna i en tidning, med andras perspektiv och teorier. Jag är måhända inte en komiker** men humor har en del i mitt liv ändå, som i de flesta andras. Bang behövs. Bang lyfter upp problem som berör många, osynliga problem och välkända problem. Allt är inte bra. Alla mår inte toppen. Jag älskar Bang för att de som skriver i den vågar gnälla, kämpa, skratta, hylla och fira.

Nu lyckas jag inte riktigt komma någonstans. Jag skall i alla fall skriva om Bang senare. Eller, jag skriver om det just nu, i programmet Anteckningar. Den texten kommer jag nog lägga ut i en blogg som jag inte gillar lika mycket som den här, sedan skall jag fundera på hur jag kan göra den bättre (typ kortare och tydligare) och sedan lägga in den bättre texten här. Okej?

Nu skall jag fortsätta att läsa. På återseende!


Mikusagi

*Jag vet att det heter "plättlagg" men det är jobbigare att säga
**Tema: humor


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: