Pages

26 juni, 2009

Fildelningsnytt

Jag läste hos Henrik-Alexandersson.se att det nu är bestämt att Piratpartiet skall joina den gröna gruppen i Europaparlamentet. Jag vet inte hur det fungerar där, hur många grupper finns det egentligen? Jag hoppas det blir bra i alla fall. Jag tycker att de passar där, fildelning är rätt miljövänligt.

Jag hoppas att Miljöpartiet vågar stå på sig och fortsätta kämpa för integritetsfrågor. Anledningen till att jag inte röstade på dem i år är att jag inte litar på att de helt sätter sig emot dumheter som FRA-lagen, ACTA och IPRED. Jag tror inte att de vågar sticka ut och vara jobbiga. Det är tur att Piratpartiet finns.

Förresten skriver DN att Thomas Norström som dömde i Pirate Bay-rättegången inte var jävig, och den domen går tydligen inte att överklaga. Konstigt beslut, tycker jag som inte är särskilt insatt i det svenska rättsväsendet, för känns det inte lite extra suspekt när Norström själv inte sade något i förväg om att hen var intresserad av upphovsrättsfrågor? För det får hen en enkel tillsägelse. Vad är det här?

Nu är klockan efter midnatt. Imorgon (idag) är det konvent som gäller så jag kommer kanske inte orka blogga. Vi får se. Konventet är i Stockholm så jag kommer att vara hemma under nätterna så att få tag på en dator kommer inte att vara något problem.


Mikusagi

Inga kommentarer: