Pages

25 maj, 2009

Tumblr

Min kusin Elina uppmuntrar världen att börja använda Tumblr. Elinas beskrivning är bra så jag skriver ingen egen.

Det finns sju olika inläggsalternativ: text, photo, quote, chat, video, audio och link. Detta leder, som ni kanske kan förstå, till explosion av allt man blir inspirerad av för stunden. Det är väldigt kul att sitta och posta sju inlägg per dag, två bilder från flickr, några citat, en video man precis hittade och en låt som man inte kan sluta lyssna på. Det är också väldigt roligt att följa folk! Man får sig små positiva överraskningar hela tiden och allt känns lite roligt.


Jag blev så klart sugen, och nu är jag där. Jag började med att lägga upp ett citat och en video från fantastiska Rosi Lugosi och sedan skrev jag världens tråkigaste inlägg vilket förstörde helhetsintrycket. Jag har inte bemästrat Tumblr än märker jag.

Nu är det dags att ägna sig åt studier.


Mikusagi

1 kommentar:

Elina sa...

haha, åh :D