Pages

06 april, 2009

Första blogginlägget sedan flytten

När jag skriver det här sitter jag i min lägenhet och tittar ut genom fönstret. Utanför finns en skog. Det känns fint. Jag blir harmonisk av naturen. Jag trodde att jag skulle få massor av tid över till att läsa och sticka nu när jag inte har Internetuppkoppling men istället tittar jag ut genom fönstret, alternativt diskar. Det är mycket att diska. Allt som är nytt. Jag har fortfarande kaffeservisen och ett knivset kvar att tvätta, annars är jag nog klar. Nästan i alla fall. Jag har blivit alldeles torr om händerna av allt diskande, kanske borde jag köpa diskhandskar?

Idag hade jag tänkt gå till biblioteket för att se om de har trådlös uppkoppling där*, så att jag kan publicera det här inlägget. Sedan skall jag köpa kuvert och frimärken så jag kan meddela Skatteverket att jag har flyttat.**

Jag är fortfarande förkyld så jag kan inte Blii Fit. Imorse kopplade jag in Nintendo Wii till TV:n i alla fall, så jag kunde göra kroppstestet. Min kropp är 27 år. Jag gillar inte gångtestet! Jag får alltid dåligt på det. Jag måste gå som en halt anka. Att min tyngdpunkt är så sned gör mig lite orolig. Jag borde kanske ta kontakt med någon läkare... eller så kanske det blir bättre när jag har tränat ett tag. Några yogaövningar skall tydligen stärka mina sidmuskler och då skall jag få en bättre hållning.

Flytten gick bra. Jag har fortfarande massvis med grejer hos mina föräldrar, så jag kommer att åka dit många gånger för att sortera. Sortera i ”släng”, ”ge bort”, ”ta med” och ”framtid”. Eller, ”ge bort” kanske blir ”loppis”. Om det är mycket grejer. Jag har i alla fall fina nallar som jag har fått någon gång under de senaste åren och därför inte har fäst mig vid och inte heller har lekt med. Några har tillochmed lappen kvar. Det känns lite synd om de skall hamna på Myrorna där alla andra gosedjur är ruggiga. Ingen kommer tro på att det ingen någonsin har spytt eller snorat på mina nallar om de befinner sig i det sällskapet. Elitism absolut.

Mikusagi



* Det hade de.
** Mamma hade tydligen packat ned kuvert och frimärken med datorn


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: