Pages

20 januari, 2009

Internet och döden

I de hårdaste forumet på Gaia - General Discussion - ryktas det idag om att någon GD:er (så kallas de som hänger där ofta) nyss har dött. Namnet säger mig inget eftersom jag inte är där tillräckligt ofta för att känna igen folk, men diskussionerna intresserar mig. General Discussion, där flödar sarkasmen, hur skall de kunna veta att det här är sant? En annan fråga som bollas runt är varför skulle hens vänner vara så snabba med att meddela ett Internetcommunity?

Jag skriver upp mina lösenord på papper, dels för att det är bra att ha dem där ifall jag glömmer, men också för att någon skall kunna meddela mitt andra (eller första?) hem - Internet. Så ingen fortsätter att vänta på mig efter min död. Tanken slog mig en gång - vad händer om till exempel en gilleledare plötsligt dör? Då sitter vi här och väntar på att hen skall styra upp stället, men inget händer för hen kommer aldrig tillbaka!

Så nördig är jag. Internet är viktigt för mig. Jag hoppas att det finns möjligheter för mig att fortsätta surfa även om jag blir gammal, seg och halvblind. Jag tror att det kommer att utvecklas fiffiga pensionärsdatorer, för det kommer att finnas en efterfrågan.


Mikusagi

Inga kommentarer: