Pages

19 september, 2008

Jag vill kunna, eller jag vill inte kunna

Jag vill kunna sticka, jag vill kunna sticka, jag vill kunna sticka. Jag kan sticka halsdukar, men inget mer. Eller, jag lyckades experimentera mig till en klänning till Skipper. Det började som en mössa, sedan skulle det bara bli något random avlångt men så bestämde jag mig för att det skulle vara en klänning.

Angående första länken, det där ser mer ut som virkning... Virkning är inte lika roligt, men det vill jag också behärska.
Fast jag orkar inte lägga ned massa tid och kreativitet på att bli duktig inom ett område. Jag gillar att kunna lite av mycket.

Ibland är det bara lite tråkigt att inte kunna imponera på människor med ett alster inom fotografi/pärlplattebygge/plastsmyckeskonst/stickning/broderi eller någon annan konstform jag håller på med ibland.

Fast nej, nu måste jag påminna mig själv om att det händer att folk blir imponerade.


Mikusagi

Inga kommentarer: