Pages

28 maj, 2008

Inte på riktigt

En KVINNA har våldtagit en MAN sade de på SVT. Kvinnan utförde ORALSEX på mannen, förtydligade nyhetsuppläsaren.
Som att förklara att nej, det var ju inte en riktig våldtäkt, det bara rubricerades som det av rättsväsendet. Egentligen var det bara oralsex, och det gör ju inte ont!
Hur många gånger beskriver nyhetsuppläsaren HUR män har våldtagit kvinnor?

Det är inte på riktigt. Om det inte sker någon penetrering så har ingen blivit utnyttjad på riktigt, bara lite grann. Ungefär lika pinsamt som att tappa byxorna i matbutiken, inte värre. Fast i vårat jämställda land så är det ju faktiskt också en våldtäkt. Även om det inte gör ont. Även om det inte är på riktigt.

Tidningsartiklar om fallet: SvD 1, SvD 2, Aftonbladet, DN

Mikusagi

2 kommentarer:

trollhare sa...

Alltså... Oralsex kan visst göra ont. De flesta människor har tänder...

Men jag undrar om de verkligen mäter våldtäktigheten i fysisk smärta? *funderar* Jo... Kanske det är en variabel de laborerar med?

Mikusagi sa...

Jag gissar att smärta är en av de stora orsakerna till varför många tycker att våldtäkt är hemskt. Jag tycker att det är hemskt därför att det är ett övergrepp MEN anledningen till att jag själv inte vill bli utsatt, är främst rädslan för smärta. Men så är jag rädd för akut smärta också :o Typ löjligt rädd, enligt vissa.