Pages

27 januari, 2008

Partikompass 2008

Nu kan världen andas ut - jag är fortfarande vänster!
Man vet ju aldrig, för liksom... vad betyder höger och vänster? Vad betyder det att M blir mer och mer vänster och S mer och mer höger? Vaddå M mer vänster? De är lika bra på att vara vänster som de är att ta hand om miljöfrågor! ATT BYGGA NYA VÄGAR HJÄLPER INTE ERA PAPPSKALLAR! Mer kollektivtrafik i hela landet istället. Fast mest till mig i södra Stockholm förstås.



Hitta testet på: http://www.axess.se/web/main.nsf/partikompass

Kanske för att jag är emot privatisering av det mesta. Fast vad gäller spelmonopolet håller jag tyst. Jag svarade att jag inte hade någon åsikt. Spelmonopol är konstigt...
Inte hade jag någon åsikt om pappaledighet heller. Efter en fempoängskurs i Genusvetenskap - Politik och vardag har jag bestämt att jag ännu inte har någon riktig åsikt i frågan. Jämställdhet är svårt.
Ja, livet är hårt. Ingen fråga är lätt. Jo, faktiskt. Vissa frågor är jättelätta att svara på, men... dem fokuserar vi inte på nu.
En vän sade en gång att det som är tufft med att sätta ned foten och ta ställning är att allt går att argumentera emot och att inget är helt rätt, vilket gör det spännande att stå där man står och förklara varför man står där trots alla motargument. Eller något liknande. Jag spelade inte in det på kassettband precis.

Bah!

Mikusagi

Inga kommentarer: