Pages

19 november, 2007

miniMiku

Jag har varit hos tandläkaren idag. Min tandställningstandläkare. Jag var inte alls så modig som jag hade planerat. Trodde jag seriöst att jag skulle vara det? Nej. Det gjorde jag nog inte.
Jag sade varken "På med handskar innan du tafsar i min mun!" eller "Jag vill inte ha överbett, det är mycket hetare med underbett!" och jag frågade inte heller om det inte vore bättre om mina kindtänder gick ihop. Jag sade bara "Allt är bra." som den stora mes jag är. Inför personer i vita rockar är jag en mes, vilket får mig att skämmas. Jag skall ju vara modig och kaxig!

Just nu känner jag mig misslyckad, men snart gör jag nog något som ännu en gång övertygar mig om att jag är bäst. För det är jag ju.

Mikusagi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det påminner mig om mig.

Mikusagi sa...

Ja, det tyckte jag också när jag skrev det.