Pages

10 oktober, 2007

Det flög in lite avkastningsbart kapital till oss

Efter att ha försökt banka in en massa information om stormaktstidens Sverige hela dagen tog jag mig en liten lur (en liten akademisk tupplur). Mamma väckte mig, men det tog en stund för jag sov hårt. Jag trodde att hon pratade om mina kusiner, för jag var kvar i drömmens värld. Egentligen hade hon en undulat på armen och bad mig hämta transportburen (som våra marsvin har använt). Tydligen hade den vinglat omkring på balkongen, och sedan snällt följt med henne in när hon höll upp för pekfingret för den.

Så, det vill jag komma fram till är...
...om någon saknar en fågel så har vi en här!

En gröngul undulat som har flugit runt i Bandhagen. Borttappad, upphittad... Bortflugen, hitflugen. *skriver ord för Google*

Rubriken är inspirerad av Den förlorade generationens Det hotfulla folket.

Mikusagi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kanske skulle annonsera här:
http://undulat.forum24.se
www.papegojprat.se

hoppas ni hittar dens ägare tillslut

Mikusagi sa...

Tack för tipsen! :)
lost-and-found.se hade jag annonserat på, men inte på de ställen du tipsade om.