Pages

01 oktober, 2007

Alla vill inte ha två griskultingar ovanför magen

Mens och bröst är så onödigt att jag ibland vill operera bort hela kvadrullen. Nu påstår jag inte att mens och bröst är onödigt för alla, mens kan ju vara bra för kvinnor som vill skaffa biologiska barn eller använda blodet till konst och bröst finns det ju folk som tänder på, ammar med eller tjänar pengar på... men för mig är bröst och mens något jag stör mig på. Jag brukar tänka att mensen kan vara en signalerare för hur min kropp mår eftersom jag har hört att mensen kan upphöra vid stress eller ätstörningar.
Jag har mens idag så jag är lite pessimistisk.

Vad mycket man kan lära sig från TV :o Romarna kom med valutan pund och införde den i hela deras rike (som täckte en stor del av Europa) och det enda landet som behöll valutan efter Romarrikets fall var Storbritannien. Öhm... jag skulle skriva två till saker jag har lärt mig från TV under de senaste dagarna men jag har glömt vad det var.

Mikusagi

2 kommentarer:

maruschka sa...

Håller med du, men som sagt, mensen är nog ganska bra på att indikera att man fungerar någorlunda som man ska...
Promenera är det bästa, klä dig varmt om magen och promenera...
Varm riskudde, en bra film och något gott att äta så mår man bättre sen...Tjingeling, krya på dig!

Mikusagi sa...

Promenera är sämst. Jag år inte alls bra vid ansträngning om jag har en jobbig mens.
Sova är bäst.