Pages

30 augusti, 2007

Första filmen i högskolan

Efter förra blogginlägget åkte jag tillbaka till skolan för att se film. 17:00 - 19:00 var tiden för filmen. Fast Orlando hade ju ordnat lokal för mingel efteråt.

Jag var i skolan en timme och fem minuter för tidigt. Inte osedvanligt mycket för att vara jag. Salen vi skulle vara i var MA224. Alltså Moas båge, A-hus, rum nummer 224 ( = våning två). Man börjar på våning fem. När man har gått ned till våning fyra ser det ut som att man inte kan komma längre ned än till våning tre. När man har nått så långt som till våning tre som märker man att man hade fel. Det finns faktiskt en trappa till. När jag var på rätt våning gick jag fram och tillbaka i korridoren flera gånger. Var är salen? Hallååå? Den var lite ninja så där. Jag kände mig stolt när jag till slut hittade den.

När de glada och intresserade eleverna hade satt sig i filmsalen kom Orlandos ledning in. Orlando är en förening för genusintresserade. Orlando hade med sig popcorn. I papphinkar! Precis som på bio! Jag tog en... jag är så fail D: Jag försöker ju äta någorlunda nyttigt!
De berättade än en gång att vi skulle mingla efteråt. Jag funderade på om jag verkligen ville. Studentlivet är nog inget för mig. I alla fall inte det studentliv folk pratar om. Jag är inte särskilt road av sociala tillställningar... men det är ju Orlandos första grej och jag borde kolla in det! Dessutom kanske jag borde lära känna mina kurskamrater bättre. En kvart kan jag ju vara där i alla fall.
Jag var inte på väg mot bussen förren klockan var kvart i åtta. Jag blev lite överraskad av mig själv.

Fast jag tycker fortfarande inte om att vara ute så sent.

Mikusagi

4 kommentarer:

PGW sa...

Jamen du ser, de kanske är kul att umgås med till och med!

Apropå Orlando, har du sett den filmen eller boken? Jag gillade båda delarna, Tilda Swinton som spelade i filmen är så bra dessutom.

Mikusagi sa...

Film? Bok? Jag har funderat på varför föreningen heter som den heter... jag associerade till Orlando Bloom ^^;;

PGW sa...

Oaaah du är så ung!! Orlando Bloom?!!! Nej nej nej, Orlando av Virginia Woolf, http://www.imdb.com/title/tt0107756/

Mikusagi sa...

Ja, jag är jätteliten... fast ibland känner jag mig gammal!