Pages

03 juli, 2007

Riktigt lågt

Jag skulle ringa till Glocalnet för att ångra en idiotisk beställning. Jag försökte igår men blev bortkopplad. Ni vet, de säger "Då skall jag bara koppla dig till avdelning -trevligt namn-" och så hör man väntsignaler i en evighet, för ingen jobbar på den där avdelningen med ett trevligt och trovärdigt namn.
Jag ringde igen idag. De hade bytt menyer så jag blev fullständigt förvirrad. Vad skall jag välja? Det bästa är att testa sig igenom alla menyer som finns. Mamma fick komma hem och hjälpa mig i menydjungeln tillslut. Sedan hamnade jag i telefonkö. Jag hade nummer 1. Under hela tiden jag satt i kö som nummer 1 hann mamma koka ägg och gröt, och jag hann äta upp ett ägg och en skål gröt och sedan vänta lite till. Jag kom aldrig fram. Mamma tyckte att vi skulle välja ett annat alternativ av alla sjuhundra som fanns. Då gick det bättre.

Förresten har jag sökt två jobb, och jag har sett ut två till som jag skall söka nu. Det är jobbigt att skriva brev när man söker jobb. Alla lär ju skriva exakt samma sak som jag.

Mikusagi

Inga kommentarer: