Pages

23 juni, 2007

Musik från förr

Jag hittade en gammal bortglömd vän i min skivhylla (ja, Niddler, jag har en skivhylla och jag äger musik i fysisk form på det där kapitalistiska, anti-piratsättet). En singel jag köpte vid slutet av 90-talet (ja, jag levde då, wa ha ha ha!).

Det var Wes' Alane. Jag var totalt helförtjust i den låten! Den tedde sig lite som en utstickare i min skivsamling som mest bestod av pop. Eller, det var nog bara pop innan Wes kom. Spice Girls, Hanson, Backstreet Boys, Five, Aqua, Aaron Carter. Jag hade aldrig någon Cleopatra-skiva. Det är synd. Donera, någon?

När jag var liten lyssnade jag på klassisk musik, som jag varvade med Carola. Sedan kom popgrupperna från USA och Storbritannien och kidnappade mig. Nu lyssnar jag återigen på klassiskt, blandat med allt det där andra (observera, varken hip hop eller R'n'B ingår i "allt det där andra").



Mikusagi

Inga kommentarer: