Pages

04 maj, 2007

Fridlysta platser

Reglerna blir tuffare, eller så är det så att väktarna blir fler (eller petigare) för var dag.

På Centralen finns en trappa alldeles vid Plattan (inte den utomhus, den jag talar om är inomhus, bredvid två rulltrappor), och där har jag flera gånger suttit för att vänta på folk. Jag gjorde detsamma idag. Bredvid mig stod en skock med sådana där ungdomar i svarta kläder med rosa detaljer, och de människorna blev bortschasade av två väktare. Jag tyckte att det var synd att väktarna inte tyckte om dem... men sedan kom en väktare fram till mig också, och han sade att man inte fick sitta i trappan o.o Jag skulle ju vänta på Arla där :(
Senare, när jag väl hade träffat Arla och vi hade shoppat lite ätbara saker satte vi oss inne på Centralen (där vid tågen och bussarna) på ett ställe där man inte är i vägen. När vi hade ätit upp den grillade kycklingen vi hade köpt på Konsum, kom en väktare och sade åt oss att leta upp ett par bänkar eller så.
VARFÖR?

Man får inte sitta någonstans ju :( Jag kan ju inte stå upp hela dagen. Jag gillar Centralen just för att det finns massa utrymme att utnyttja, det är ju därför jag spenderar så mycket tid där.

Jag känner mig oönskad. Det är inte lätt att vara ungdom idag.

Mikusagi

Inga kommentarer: