Pages

19 april, 2007

Studenten - Nervositet?

Tänk, jag har då alltid trott att man sjunger "Sjung om studentens lyckliga da'r". Oj så fel man kan ha! Idag fick vi öva på studentsågen- en gång, så jag kommer inte ihåg melodin - och då fick jag läsa att det minsann är "Sjungom studentens lyckliga dag" som man skall sjunga.


Jag kände inte ens till verbet "sjungom". Svenskan har så många trevliga funktioner som har glömts bort. Kan man säga "kramom" och "seom" också?

Nästa vecka är det mösspåtagning och kanske fotografering. Jag är nervös. Om det är fotografering så skall jag komma i kostym. I aprilvädret. Då får det varken regna vatten eller pollen! Jag har ingen jacka som fungerar till kostymen (min jacka är rosa), så det får inte vara så fasligt kallt heller... och på fotografin får jag inte spilla framkallningsvätska på mig och stolarna jag sitter på i skolan får inte vara sådanna där i plast med knottror för de samlar på sig smuts som bara den!

Jag kommer gå och känna mig uttittad hela dagen x__x Fast det gör väl inget, antar jag. Vilken slips skall jag ha? Jag har inte lärt mig knyta breda slipsar snyggt. De slipsar jag har köpt är smala enligt Jihde men enligt mig är de breda.
Jag har två svarta slipsar. De har olika mönster. Vi får väl jämföra lite i typ två timmar.

Usch vad jag har långt hår!
Jag kan inte klippa det ännu... för först skall jag fotograferas i skolan, med långt hår, sedan skall jag klippas och då gå till en fotograf någonstans och så tar vi en bild med kort hår...
så har vi både och! :D

Mikusagi

1 kommentar:

PGW sa...

Sjungom fru Svenssons lyckliga karl, låt honom plöja i ungdomens fåror ... sjöng vi. När vi inte sjöng Gaudiamus Igitur då förstås.