Pages

17 april, 2007

Shoppingtips, media och lukter

Innan jag börjar skriva om dagens ämne kan jag säga att jag tror att det finns billiga trasmattor på IKEA. Jag är inte riktigt säker på vad en trasmatta är, men jag köpte en matta för 19 kronor där och den mattan kan jag tänka mig är en trasmatta.
Eller den kanske kostade 29. Fast jag tror 19.

I förrgår var Bäckahagens skola på TV. Det pratades om plötslig hjärtdöd, eller vad det nu kallas när idrottare stupar utan förvarning. Jag tror att de var i Högdalshallen, men det var länge sedan jag var i Bäckahagens gympasal så jagkanske bara inte kände igen den.
Det var roligt, två lärare som jag på ett eller annat sätt har haft kontakt med intervjuades.
Den ena, Claes Eriksson, överraskade mig. Är han idrottslärare fortfarande? Jag har nog sett honom på TV som Elfsborgs tränare. Antingen det eller så har Elfsborgs tränare samma namn som och är väldigt lik idrottsläraren Claes Eriksson.

Igår använde jag en parfymerad deoderant. Första gången jag använde den var dagen före. Jag visste inte att den var parfymerad. Jag tycker inte om parfym!
Jag tycker att människor luktar konstigt när de luktar parfym. Jag känner hellre lukten av svett.
Jag höll på att bli tokig. Hela dagen luktade jag och inte kunde jag gå ifrån doften (eller stanken)!
Jag duschade igårkväll men jag tycker att jag fortfarande luktar lite av deoderanten...
Jag har redan lovat mamma att hon skall få den. Hon har inget emot att lukta parfym.

Mikusagi

3 kommentarer:

Anonym sa...

Claes är ju tränare för Brommapojkarna, inte Elfsborg!

Mikusagi sa...

Men lag som lag? xD
Hej Natalia!

Anonym sa...

Heter inte snubben från Galenskaparna C|Klae?s Erikson? ^^