Pages

14 mars, 2007

Helena Bergström

Mitt tandkött ser inflammerat ut, och jag misstänker att det är för att jag äter så ofta. Jag är hungrig ju! Jag var självklart orolig för att bli utskälld hos tandläkaren, men jag var där idag och det blev jag inte.

På vägen till tandläkaren tänkte jag på Helena Bergström. Jag såg henne nyligen i Sprängaren, och tidigare har jag sett henne i Livet är en schlager. Dessutom har jag sett henne spela Hamlet på Stadsteatern. Något måste man ju tänka på när man åker tunnelbana.
Jag går hos tandläkare på Eastmaninstitutet, som ligger på Odenplan. Idag när jag promenerade på trottoaren gick Helena Bergström förbi mig i rask takt. Hon pratade i mobiltelefon. Jag blev klart förvånad, men inte så himlans jättemycket, för man bor ju ändå i Stockholm och här traskar det omkring kändisar till höger och vänster B-)

Hos tandläkaren fick jag gummiband att koppla ihop över- och underkäke med. Jag tänkte att det blev väldans mycket affär av det här med mina tänder. Från början skulle jag ha tandställningen av kosmetiska skäl, nu vill man såga upp käken på mig (vilket jag inte går med på) och så idag har jag fått någon konstig variat av munkorg. Den liknelsen använde jag eftersom gummibanden hindrar mig när jag vill tugga på saker ( då får jag ta av mig dem ).
Jag har gjort en fin illustration.


När jag gick ut igen mötte jag Helena Bergström i dörren. Jag började tänka att det kanske bara är någon i personalen där som är väldigt lik henne.
Hon är lika het IRL som på TV i alla fall. Ifall det var hon.

Mikusagi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag säger bara akta dig för tandläkaren! Och du, tack för kommentaren i min blogg!
/Christopher

Mikusagi sa...

Var så god, Christopher! ^^
Jag skickade faktiskt URL:en till en vän. Jag kanske har hört talats om Pi-dagen förut, men jag är inte säker.
Det lät så underligt i ditt blogginlägg.

Jag är dålig på att akta mig för tandläkaren.