Pages

18 februari, 2007

Sluta lägga näsan i blöt, fula supermakt!

Jag såg nyss på Rapport och fick höra att USA har skickat hit FBI för att lära svenska poliser hur man tar fast fildelare.
USA! Vad tusan har de att göra här? Det är ju inte precis så att de skickar FBI till Norge för att visa hur man haffar sexköpare, inte heller åker de till Finland för att minska narkotikasmuggling. Nej, de åker till Sverige, för fildelning är ju världens största problem!
Helt otvivelaktigt är det att USA gör detta för egen vinning. Att man slår till mot just Sverige antar jag är för att vi har Piratebay och Piratpartiet.

Om någon vill ge mig lite mer data, eller påpeka eventuella fel, så är ni välkomna att göra det. Jag är inte så insatt i fildelningsfrågan som man kan tro att jag är. Det mesta av piratpolitiken överlåter jag till min pojkvän Lingonsylt.

Jag försökte hitta artiklar på aftonbladet.se, expressen.se, svd.se och dn.se men utan resultat.
(Jag sökte bara på första sidan eftersom det är nytt)
Därför har jag inga artikellänkar att Twigglyflirta med.
xD


Edit: Vad dum jag är! Det finns så klart en artikel hos Computer Sweden, och där står mycket mer än vad det gör på SVTs sida.

Mikusagi

Inga kommentarer: