Pages

01 februari, 2007

Säkerhet före allt?

Oj, vad det händer mycket saker i skolan nu!

Idag infördes ett nytt "säkerhetssystem". Skolan kämpar för att få bort alla obehöriga, och nu måste vi visa våra passérkort för tallriksmaskiner när vi skall äta. En tallrik om dagen får man. Vi är inte glada. Jag tyckte att det var en bra idé tills jag hörde att man var begränsad till en tallrik om dagen! Vaddå en? Ser det ut som att jag äter en enda gång? När man har en lång dag med två raster som är långa nog att äta lunch på, då vill man ju äta på båda! De har tagit bort salladstallrikarna också (fast det gjorde de typ förra eller förrförra veckan)! Måste jag blanda grönsakerna med maten? Äckligt!

Skolan bråkar med mig.

Mikusagi

2 kommentarer:

Unknown sa...

Nu är salladstallrikarna tillbaka. Man kan gå runt systemet, man kan äta en andra gång på en liten tallrik....

Mikusagi sa...

Jag såg salladstallrikarna idag. Jag blev förvånad.
Det kanske bara är när man får pannkakor som de ställer fram tallrikarna.