Pages

29 januari, 2007

Ur tiden

Något är fel. Antingen med omvärlden, eller med mig, eller med min mobil.

Det är meningen att min klocka ( = mobil) skall gå före. På dagarna verkar den göra det också. När min klocka säger att lektionen är inte ens de punktligaste lärarna där. När min klocka säger att Oj! Nu är det lite tid kvar! och jag står och hoppar och är stressad så säger de andra att det är lugnt (de är iofs. tidsoptimister, men ändå!). I skolan går min klocka före.

Ända tills jag går till bussen. Då går min klocka plötsligt en minut efter. Bussen åker alltid iväg för tidigt, enligt min klocka.

DET ÄR VINTER OCH JAG VILL INTE STÅ UTE OCH FRYSA BARA FÖR ATT DEN DÄR SKITBUSSEN INTE KAN FATTA ATT MIN KLOCKA GÅR FÖRE OCH ATT DEN ALLTSÅ SKALL KOMMA NÅGRA MINUTER EFTER ATT MIN KLOCKA VISAR TRETTIOTVÅ!

Mikusagi

Inga kommentarer: