Pages

20 januari, 2007

Splittrat om skolan

Skolan ger mig splittrade känslor. Det är jobbigt att gå i skolan. ofta börjar jag tidigt och slutar sent. Dessutom får man jobbiga uppgifter och så måste man klara proven, och till råga på allt har jag ett projektarbete att göra.

Jag vill vara sur på skolan och tycka att den är skit, men...

Jag lär mig saker! Jag lär mig saker varje vecka som får mig att känna mig överlycklig. Jag brukar alltid hitta användningsområden för min kunskap. Väldigt ofta är det diskussioner, men ibland använder jag kunskapen till att dra slutsatser eller blir det helt enkelt lättare att förstå en person, en tidning, en bok eller vad som helst.

Jag är en känslosam person. Det är därför jag blir så överlycklig av kunskap och så väldigt deppad när något går fel. Ibland blir det för mycket på en gång och då vill jag lägga mig ned och gny som om jag vore en hund som inte förstod om ringen på papperet var en cirkel eller oval. Det är sent och jag associerar konstigt. Äsch, jag associerar alltid konstigt.
Lingon vet hur frustrerad jag kan bli när jag inte vet om jag är glad, ledsen, arg eller orolig.

Ja, jag är tonåring och då är man hormonell och känslorna flyger hit och dit, men jag vill påstå att jag alltid har fått starka känslor för händelser. Visserligen är det kanske mer nu än när jag var liten, och det är värst när jag har mens, men jag tror inte att det kommer att gå över helt när jag blir tant.

Haha nu kom jag visst av mig xD Det blev ju något helt annat.

Jag vet inte om skolan är bu eller bä. Det var min poäng. *suckar åt mig själv*
Åh, min poäng var också att kunskap aldrig är överflödigt.

Mikusagi

Inga kommentarer: