Pages

03 januari, 2007

Fredagsfyran, sista för 2006

Jag trodde att Fredagsfyran hade lagts ned. Eller är det Fredagsfemman jag tänker på?
Försenade svar kommer här!

1) Hur ska du fira nyårsafton - om alls?
Jag firade inte nyårsafton.

2) Brukar du avlägga nyårslöften, och i så fall: Brukar du hålla dem?
Jag funderade på att avlägga ett men så glömdes det bort :P
Alltså, jag kom på en sak som jag borde lova, och jag kom på det förra månaden så jag tyckte att jag lika gärna kunde vänta till nyårsafton innan jag lovade x3

3) Är fyrverkerier ett måste på nyårsafton?
Fyrverkerier är skit. De förgiftar naturen, skadar folk och skrämmer varelser.

4) Smällare är numera förbjudna i Sverige, men det smäller ändå ganska mycket. Bör alla former av smällare förbjudas med hänsyn till våra husdjur, eller finns det andra lösningar?
Jag har inget emot ett förbud mot smällare.
Om det nu är så svårt att låta bli, kanske man skulle låta alla smällsugna hållas på avspärrade områden?


Mikusagi

2 kommentarer:

PGW sa...

Jag tror iofs att smällare ÄR förbjudna redan, dvs de som bara låter, smäller något nu så är det hembyggen.

Mikusagi sa...

"Smällare är numera förbjudna i Sverige"